رفتن به محتوای اصلی
x

مراسم یادواره شهدای دانشجو و نخستین سالگرد شهیده دکتر سیده فاطمه صدیقی صابر در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

همزمان با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، یادواره شهدای دانشجو و نخستین سالگرد شهادت شهیده والامقام دکتر سیده فاطمه صدیقی صابر، با هدف پاسداشت مقام شامخ شهدا و گرامیداشت یاد و خاطره رهبر شهید، فرماندهان، دانشمندان و شهدای جنگ تحمیلی رمضان، در تالار دکتر شریعتی این دانشگاه برگزار شد.

در این مراسم معنوی، دکتر شیرانی رئیس  دانشگاه، ضمن تسلیت مجدد ایام محرم الحرام و گرامیداشت یاد تمامی شهدای جنگ تحمیلی رمضان، فرماندهان دلاور، دانشمندان مخلص، کادر درمان فداکار و مردم مظلوم و بی‌دفاع کشور، به تبیین نقش بنیادین فرهنگ ایثار و شهادت در تقویت روحیه مقاومت و خودباوری در نسل جوان پرداخت.

رئیس دانشگاه با مرور خاطراتی از دوران دفاع مقدس و روایت تلخ ترور همکلاسی خود در آن ایام، جنایات استکبار و به‌ویژه رژیم صهیونیستی در حمله به مراکز درمانی، دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های داروسازی را محکوم کرد و بر لزوم هوشیاری در برابر این تهدیدات تأکید نمود. 

دکتر شیرانی در سخنان خود، تقویت بنیه علمی، توسعه پژوهش‌های کاربردی و تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد را به‌عنوان کلیدی‌ترین راهکار برای مقابله با نقشه‌های شوم دشمنان دانست و تصریح کرد که شهدا با تقدیم جان خود، مسیر عزت و سربلندی را برای ما هموار ساخته‌اند.

در ادامه، دکتر شریفی معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع)، به تبیین جایگاه رفیع علم و دانش در نظام اسلامی پرداخت و بر نقش بی‌بدیل و تأثیرگذار دانشجویان و اساتید در مسیر پیشرفت و تعالی کشور تأکید کرد. وی با اشاره به تأثیر عمیق اندیشه‌های رهبر شهید بر توسعه علمی ایران، افزود: دشمنان با هدف قرار دادن مراکز علمی و ترور دانشمندان برجسته، در صدد ایجاد خلل در حرکت رو به رشد علمی کشور هستند، اما ادامه مسیر علم، پژوهش و مقاومت، مهم‌ترین پاسخ به این توطئه‌هاست. 

در بخش دیگری از این یادواره، برنامه‌های متنوع و تأثیرگذاری به اجرا درآمد که شامل پخش کلیپی از شهید دکتر مصطفی چمران با روایت رهبر شهید، نمایش کلیپی از زندگی، شخصیت و یادمان شهیده دکتر فاطمه صدیقی صابر، روایتگری دانشجویی با محوریت پیشرفت‌های علمی ایران، و شعرخوانی حماسی توسط یکی از دانشجویان بود.

خاطرنشان می‌شود، نقطه پایانی این مراسم، آیین نمادین نام‌گذاری کلاس ۱۴ دانشکده پزشکی به نام پرافتخار شهیده دکتر سیده فاطمه صدیقی صابر بود که با استقبال و حضور پرشور حاضران همراه شد. این اقدام، گامی مؤثر در راستای زنده‌نگه داشتن یاد و نام شهدا و ترویج گفتمان ایثار و مقاومت در محیط‌های علمی و دانشگاهی محسوب می‌شود.