رفتن به محتوای اصلی
x

بازدید ارزیابان کشوری از فرآیند جذب دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مراسم افتتاحیه برنامه ارزیابی کشوری ویژه جذب دانشجویان غیرایرانی (بین‌الملل) روز یک‌شنبه ۳۱ خردادماه ۱۴۰۵ با حضور معاون آموزشی دانشگاه، جمعی از روسا و معاونین آموزشی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی درمانی و نیز هیأت ارزیابان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تالار حکمت معاونت آموزشی برگزار شد.

در این بازدید دو روزه که با هدف ارتقای کیفیت زیرساخت‌های آموزشی، پژوهشی و رفاهی ویژه دانشجویان خارجی صورت گرفت، سرپرست هیأت ارزیابان، دکتر گندمکار (دبیر کمیسیون ملی اعتباربخشی وزارت بهداشت) به همراه دکتر قناتی، دکتر اخوتی، دکتر باعزم و دکتر کشمیری، آخرین وضعیت این حوزه را مورد بررسی میدانی قرار دادند.

برنامه روز نخست این ارزیابی بر بررسی مستندات آموزشی، پژوهشی و بین‌الملل متمرکز بود. ارزیابان ضمن بازدید از دانشکده‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی، از مدیریت توسعه آموزش بین‌الملل (شامل فرآیندهای جذب، پذیرش و امور کنسولی و اسکیل‌لب) نیز بازدید کردند. همچنین در این روز، جلسات جداگانه مصاحبه با اساتید در تالار حکمت و با دانشجویان بین‌الملل در مرکز مدیریت توسعه آموزش پزشکی برگزار شد.

در دومین روز از این برنامه، بازدیدهای میدانی با حضور در خوابگاه‌های دانشجویی بهارستان (پسران) و ابن‌سینا (دختران) ادامه یافت. همچنین ارزیابان کشوری از فضاهای ورزشی دانشگاه (سالن شهید موحدی، سالن شهدای سلامت و استخر ۹ دی)، مرکز جامع سلامت سپاهان‌شهر و سلف مرکزی دانشجویی بازدید کردند. این ارزیابی با سرکشی از بیمارستان‌های الزهرا، و نورعلی‌اصغر (خورشید) به پایان رسید.

شایان ذکر است که نتایج این ارزیابی کشوری نقش کلیدی در ارتقای جایگاه بین‌المللی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و توسعه کمی و کیفی پذیرش دانشجویان غیرایرانی در مقاطع تحصیلی مختلف خواهد داشت.