بیش از 87 درصد شهروندان اصفهانی از خدمات اورژانس ۱۱۵ استان اصفهان در سال 1401 رضایت دارند
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث استان اصفهان از رضایت بیش از 87 درصدی امدادخواهان از ۱۱۵ استان اصفهان در سال 1401 خبر داد.
دکتر فرهاد حیدری اظهار کرد: تعداد کل ماموریت های اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان در سال گذشته، 289 هزار و 712 مورد بوده است و روزانه به طور میانگین 700 پیامک نظرسنجی برای تماس گیرندگان با گوشی تلفن همراه ارسال شده است.
رییس اورژانس پیشبیمارستانی استان با ذکر اینکه این تعداد پیام کوتاه برای تماس های مشاوره و منجر به ماموریت اورژانس فرستاده شده است اذعان کرد: 24 درصد از گیرندگان این پیام، به نظرسنجی اورژانس پیشبیمارستانی پاسخ دادند و رضایت از عملکرد اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان بیش از 87 درصد در سال1401 به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تاخیر در رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار بیشترین علت نارضایتی امدادخواهان است، تصریح کرد: فرسودگی ناوگان آمبولانس های اورژانس و زمین گیر شدن بیش از 60 دستگاه آمبولانس در استان اصفهان و درنتیجه کمبود ناوگان امدادی از مهمترین علل افزایش زمان رسیدن اورژانس بر بالین بیمار می باشد.
دکتر حیدری با ذکر اینکه کمبود نیروی انسانی و تعطیلی پایگاه های اورژانس پیشبیمارستانی از دیگر دلایل، در دسترس نبودنِ آمبولانس اورژانس در یک منطقه می تواند باشد ادامه داد: درصورت در دسترس نبودن نزدیکترین آمبولانسِ اورژانس، واحد اعزام و راهبریِ مرکز فرماندهی عملیات اورژانس استان،اولویتِ بعدی اعزام را که مسیر دورتری نسبت به محل حادثه دارد به محل امدادخواهی اعزام می کند که این امر زمان ارائه خدمت به بیمار را افزایش می دهد.
رییس اورژانس پیشبیمارستانی استان اصفهان به نقش خیرین حوزه سلامت اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با جلب مشارکت بیشتر خیرین در بازسازی آمبولانسهای فرسوده و تامین ناوگان امدادی مناسب در آینده شاهد افزایش رضایتمندی از خدمات فوریتهای پزشکی استان باشیم.