معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت: دانشجویان در حوزه "تصمیمگیری و تصمیمسازی" مشارکت داده شوند
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست فعالان دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان که ۱۹ بهمنماه در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد با بیان اینکه یکی از برنامههای ما در معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، توجه ویژه به انجمنهای علمی است، ابراز داشت: به دست آوردن مجمع تخصصی انجمنهای مختلف علمی کار بزرگی است که در حوزه انجمنهای علمی و دانشجویی در حال رخ دادن است. در این میان هدف ما این است که سرانه فرهنگی و دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی را جهت حفظ فعالیتهای انجمنهای علمی دانشجویی بالا ببریم.
دکتر سیما سادات لاری با بیان اینکه تاکنون سابقه نداشته است که وزارت بهداشت تا این حد به دانشگاههای علوم پزشکی در حوزههای فرهنگی و دانشجویی کمک مالی داشته باشد، ابراز داشت: به لطف خدا رشد بودجه معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موجب شد تا ما بتوانیم کمکهای مالی بیشتری به معاونتهای متناظر دانشگاهی خود داشته باشیم و در این حوزه تا آنجا که میتوان حمایتهای خود را داشته باشیم.
معاون وزیر بهداشت در ادامه به رتبهبندی رعد که با هماهنگی میان معاونتهای پژوهشی، آموزشی و فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در دست اقدام است، اشاره کرد و گفت: حمایت و تعامل ایجاد شده در بین این سه معاونت میتواند در حوزههای مختلف از جمله حوزههای فرهنگی، دانشجویی و آموزشی به ما کمک کند.
این مقام مسئول اضافه کرد: ما در این رتبه بندی ۱۵۰ شاخص فرهنگی و دانشجویی را تعریف کردهایم که شامل فعالیتهای انجمنهای علمی،همتایاران، انجمنهای ورزشی، کانونهای فرهنگی و... است که میتواند نتایج آن در تصمیمگیریهای آتی بسیار کمک کننده باشد.
سخنگوی وزارت بهداشت مشارکت دادن دانشجویان در تصمیم گیریهای دانشگاهی را بسیار با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: تلاش میکنیم در دیگر معاونتهای وزارت بهداشت این حقیقت را ایجاد کنیم که با حضور دانشجویان و با مشورت گرفتن از دانشجویان در حوزههای مختلف میتوان به خروجیهای موفقتری رسید.
معاون فرهنگی و دانشجویی و سخنگوی وزارت بهداشت گفت: نباید در فضاهای در بسته برای دانشجویان تصمیم گرفته شود در حالی که هیچ شناختی از این قشر فرهیخته و نیازهایشان وجود ندارد. به واقع باید دانشجویان در تصمیمگیریها و تصمیم سازیها مشارکت داشته باشند تا با حضور آنها تصمیمات قوام بیشتری داشته باشد.