سه شنبه 30 07 1398

آخرین بروز رسانی : سه شنبه, 30 مهر 1398

feed-image خبر خوان
web1.jpg

احترام و حفظ کرامت بیماران سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد 

بر همه ما لازم است با همدلی و همراهی، تمام دانش و تجربه خویش را برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به کار گیریم…

ورزش در کاهش بیماری های گوارشی نقش موثری دارد

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت: انجام حداقل 75 دقیقه ورزش سنگین یا 150 دقیقه ورزش سبک در هفته اثرات مفیدی بر سلامتی دستگاه  گوارش  دارد.

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (وب دا)؛ حسن فیروزیان گفت: ورزش ریسک سرطان روده بزرگ را تا 50 درصد کاهش می دهد و موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان های مری، مجاری صفراوی و کیسه صفرا و معده می شود.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: ورزش نقش محافظت کننده در برابر ایجاد سنگ های کیسه صفرا از طریق افزایش حرکات روده بزرگ و کاهش ترشح کلسترول به داخل مجاری صفراوی دارد.

وی خاطر کرد: فعالیت ورزشی حداقل سه بار در هفته با کاهش شیوع خونریزی های گوارشی همراه است.

وی تاکید کرد: دربیماری های التهابی روده بزرگ ورزش علاوه بر نقش محافظت کننده در بروز بیماری در کاهش شدت بیماری نقش بسزایی دارد .

به گفته این فوق تخصص گوارش و کبد مطالعات نشان داده است که ورزش مداوم و مستمر در پیشگیری از بروز بیماری های روده بزرگ نقش مهمی دارد.

دکتر فیروزیان ضمن اشاره به نقش ورزش در پیشگیری از یبوست افزود: هنگام ورزش حرکات روده بزرگ افزایش می یابد و روده بزرگ تحت فشار مداوم عضلات شکمی قرار می گیرد که این اثرات در بهبود و پیشگیری از یبوست موثر است.

به گفته وی کاهش وزن و فعالیت فیزیکی مداوم یکی از درمان های اصلی کبد چرب می باشدو فعالیت فیزیکی به مدت 150 دقیقه در هفته باعث بهبود کبد چرب و کاهش آنزیم های کبدی می شود.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد