دوشنبه 29 07 1398

آخرین بروز رسانی : دوشنبه, 29 مهر 1398

feed-image خبر خوان
web3.jpg

احترام و حفظ کرامت بیماران سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد 

بر همه ما لازم است با همدلی و همراهی، تمام دانش و تجربه خویش را برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به کار گیریم…

راه های کاهش دریافت نمک برای کودکان زیر پنج سال

تغذیه كودكان زیر یك سال:

 

  • استفاده از آب لیموترش تازه یا آب نارنج تازه به مقدار خیلی کم در آخرین لحظات پخت غذای كمكی
  • استفاده نكردن از نمك در تهیه، پخت و هنگام مصرف غذای كودك

                                                         

تغذیه كودكان بالای یك سال :

  • كاهش مصرف نمك در هنگام پخت غذا
  • خودداری از گذاشتن نمكدان در سفره
  • استفاده از سبزی های معطر تازه یا خشک مانند(نعناع؛ مرزه؛ ترخون؛ ریحان و ... ) یا سیر، پیاز، لیموترش تازه و آب نارنج برای بهبود طعم غذا و كاهش مصرف نمك
  • اصلاح عادات غذایی والدین و مربیان مهدهای كودك (كاهش مصرف نمك غذا در هنگام پخت یا مصرف غذا، استفاده از غذاهای كم نمك در برنامه غذایی روزانه، كاهش مصرف فست فودها و...)
  • كاهش مصرف سوپ های آماده، سس ها و محصولات فرآیند شده مثل فست فودها (پیتزا، همبرگر، سوسیس وكالباس و...) دربرنامه غذایی كودكان
  • كاهش مصرف غذاهای كنسرو شده مانند تن ماهی در برنامه غذایی روزانه
  • كاهش مصرف انواع شورها و ترشی­ها در برنامه غذایی روزانه
  • خودداری از مصرف تنقلات شور (پفک، چیپس، چوب شور، وسایرتنقلات کم ارزش غذایی و شور ) در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از گوشت­های سفید (ماهی، ماكیان و ......) به جای گوشت قرمز، سوسیس،کالباس و جگر در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از ذرت و حبوبات بو داده خانگی کم نمک مانند عدس برشته شده کم نمک، مغزها مانندگردو، فندق، بادام به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از غلات كم نمك مانند نان كم نمك
  • استفاده از انواع میوه های تازه یا آب میوه های طبیعی به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از انواع میوه های خشک مثل خرما، توت، برگه ها و انجیر به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از نان و تخم مرغ و گوجه فرنگی به عنوان میان وعده در برنامه غذایی روزانه
  • استفاده از پنیر و دوغ کم نمک در برنامه غذایی روزانه کودکان.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد