دوشنبه 30 07 1397

آخرین بروز رسانی : دوشنبه, 30 مهر 1397

feed-image خبر خوان
web3.jpg

احترام و حفظ کرامت بیماران سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد 

بر همه ما لازم است با همدلی و همراهی، تمام دانش و تجربه خویش را برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به کار گیریم…

با روزه‌داري مي‌آموزيم كه شيوه زندگي سالم داشته باشيم

-      در روزه‌داری وقتي بدن گرسنه مي‌ماند، براي ايجاد انرژي چربي‌ها شروع به سوختن مي‌كنند و در نهايت اين فرآيند منجر به كاهش وزن مي‌شود.

-     در ساعاتي كه روزه‌داري مي‌كنند مصرف دخانيات يا ساير موادي كه به آن اعتياد وجود دارد، ندارند .لذا بيماري‌هايي كه به اين عوامل و تعداد مصرف آنها مرتبط است ،كاهش مي‌يابد.

-          با روزه‌داري سطح كلسترول خون كاهش مي‌يابد.

-     در روزه داري فرآيند سم‌زدايي شروع مي‌شود. بيشتر سم‌ها در چربي‌هاي بدن ذخيره مي‌شوند لذا با سوختن چربي‌ها اين سم‌ها از بين مي‌روند.

-     رمضان شرايط روحي را طوری  فراهم مي‌كند تا با دعا و ارتباط بيشتر با خدا، استرس‌ها كاهش ‌يابد و آرامش روحي فراهم ‌شود. لذا هم فشارخون بالا و هم قند خون بالا كاهش مي‌يابند. به خصوص در افرادي كه پيش فشارخون بالا يا پيش ديابت هستند، احتمال ابتلا به فشارخون بالا و ديابت كم مي‌شود.

-     بعد از چند روز روزه‌داري سطح بالايي از آندورفين‌ها در خون توليد مي‌شود. اين مواد موجب نشاط و هوشياري بيشتر فرد و عملكرد بهتر مغز مي‌شود.

-     سيستم گوارش در طول روزه‌داري استراحت مي‌كند ،سلول‌ها و مخاط خود را ترميم مي‌كند و بدين ترتيب از جذب پروتئين‌هايي كه به طور كامل هضم نشده‌اند به داخل جريان خون پيشگيري مي‌كنند و از اين طريق مانع از بيماري‌هاي اتوايميون مي‌شوند.

-          روزه داري منجر به پوست، دندان‌ها و لثه‌هاي سالم‌تر و خواب بهتر مي‌شود.

-          روزه‌داري روي دپرسيون يا افسردگي اثر مثبت دارد و آن را كاهش مي‌دهد.

-     طول عمر باروزه‌داري افزايش مي‌يابد. يكي دلايل افزايش طول عمر كاهش بيماري‌هاي مزمن مثل ديابت، بيماري‌هاي قلبي و عروقي و آلزايمر است.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد