سه شنبه 30 07 1398

آخرین بروز رسانی : سه شنبه, 30 مهر 1398

feed-image خبر خوان
web2.jpg

احترام و حفظ کرامت بیماران سرلوحه فعالیت ها قرار گیرد 

بر همه ما لازم است با همدلی و همراهی، تمام دانش و تجربه خویش را برای اجرای موفق طرح تحول نظام سلامت به کار گیریم…

تناسب اندام-قسمت اول

 

  1. شاخص توده بدنی   راهي ساده و مناسب را براي  سنجش محدوده وزن سالم و متناسب با قد است که بطریق زیر محاسبه می شود:
  2. (قد×قد)/ وزن = شاخص توده بدنی (وزن بر حسب کیلو گرم و قد برحسب متر)
  3. با داشتن رژيم هاي غذايي مناسب و انجام حركات ورزشي لازم سلامتی خود را حفظ کنیم.
  4. اگرچه شاخص توده بدنی مي تواند شاخص و نشانگر خوبي از وضعيت چربي بدن باشد، با این حال استفاده از آن در برخی از افراد با محدودیت هایی همراه است، پس بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.
  5. الگوها و عادات نامناسب غذايي و عدم تحرك كافي، از مواردی هستند كه در فضاي مشترك خانه و محل زندگي، به راحتي منتقل مي شود.
  6. بهترين راه براي به کار بردن نکات مثبت در زندگي، ايجاد تغييرات كوچكي است كه به تدريج تبديل به بخشي از زندگي روزمره ما خواهد شد.
  7. نکاتی ساده در مورد افزایش فعالیت فیزیکی:
  8. قدم زدن در فضای آزاد-استفاده ازپله ها به جای آسانسور، استفاده از دوچرخه بجای وسایل نقلیه-پیاده روی در فاصله های کوتاه- محدود کردن زمان هاي تماشاي تلويزيون ، كار با كامپيوتر و بازي هاي ويدئويي- انتخاب و انجام ورزش مورد علاقه تان-اطمینان از اینكه فعاليت هاي فیزیکی، سبب افزایش ضربان قلب، تنفس بيشتر و ايجاد تعریق می گردد.
  9. در انجام هفتگی فعالیت های بدنی، سعی کنیم توازن صحيحي از فعاليت هایی نظير حركات هوازي، قدرتي و انعطافی داشته باشيم و ورزش را به يك عادت تبديل كنيم.
  10. مشكلات ناشي از  اضافه وزن مي تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری هایی از جمله ديابت و فشار خون گردد.
  11. شاخص توده بدنی مي تواند شاخص و نشانگر خوبي از وضعيت چربي بدن باشد.
  12. استفاده شاخص توده بدنی برای بررسی وضعیت چربی بدن در برخی از افراداز جمله در افراد تنومند و با عضلات زيادو نیز در ا فرادي با جثه و قد كوتاه و در نوجوانان با محدودیت هایی همراه است و باید توسط افراد متخصص بررسی شود.
  13. افرادي كه به طور مداوم پر خوري مي كنند، علاوه بر اضافه وزن، دچار مشکلاتی از جمله: فشار خون بالا، كلسترول بالا، ديابت نوع 2، مشكلات استخواني، مشكلات تنفسي، اختلال در خواب و در مواردی افسردگي می شوند.
  14. غذا خوردن هوشمندیعنی: آگاهی و رعايت دو عامل، اندازه وعده هاي غذايي و مقادير  توصيه شده مواد غذایی مختلف .
  15. بهترين راه براي كاهش وزن، ايجاد يك روش طبيعي خواهد بود،بدین معنی که از دست دادن وزن تنها زماني موفقيت آميز خواهد بود كه افراد عادات جديد سالم را جايگزين عادت هاي قديمي ناسالم خود كنند.

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد