پنج شنبه 03 03 1397

آخرین بروز رسانی : پنج شنبه, 03 خرداد 1397

feed-image خبر خوان
1.jpg

توصیه های مهم تغذیه ای در شرایط آلودگی هوا؛

-شیر و لبنیات کم چرب مصرف کنید

- استفاده از میوه های دارای ترکیبات آنتی اکسیدان ضروری است

- مصرف نوشابه های گازدار به دلیل ایجاد اختلال در جذب عناصر مفید در بدن، می تواند آثار سوء آلودگی هوا را دو برابر افزایش دهد

- مصرف دو وعده ماهی در هفته در شرایط آلودگی هوا بسیار مهم است

- مرکبات و میوه های با رنگ نارنجی، زرد و قرمز، موز، خرمالو، انواع فلفل های سبز و نارنجی، هویج، چای سبز و سیاه، روغن های سویا، آفتابگردان، کلزا و زیتون نقش آنتی اکسیدانی دارند و در شرایط آلودگی هوا از بدن مراقبت می کنند

- در شرایط آلودگی هوا، هر روز حداقل 400 گرم میوه و سبزیجات مصرف کنید که این 400 گرم معادل 3 واحد میوه و 2 واحد سبزی است  

                                                                                                                    * مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد